Wat te doen als klanten niet willen betalen?


Geld ophalen bij klanten is geen wandeling in het park. De meeste klanten werken niet eens mee; ze hebben de intentie om hun schulden niet terug te betalen. Een van de effectieve manieren om schulden voor je bedrijf te innen, is een deurwaarder inschakelen. Een gerechtsdeurwaarder zal proberen je schuld legaal te innen en ervoor te zorgen dat jij of je bedrijf geen wet overtreedt tijdens het proces van het innen van de schuld. Blijf naast het inhuren van een deurwaarder ook je debiteuren bellen en blijf e-mailen of sms’en. Hierdoor zal de druk op de debiteur toenemen en kunnen zij alsnog toegeven om hun schulden te betalen. Zorg er echter voor dat je de debiteur op geen enkele manier bedreigt om te voorkomen dat je wordt aangeklaagd.

Controleer altijd referenties

Naarmate je bedrijf groeit, heb je de hulp van een deurwaarder of een incassobureau nodig. Maar als ondernemer is het goed om voorzorgsmaatregelen te nemen. Als je bijvoorbeeld een groot lucratief contract met een klant gaat ondertekenen, is het raadzaam voordat je de deal ondertekent, handels- en bankreferentiecontroles uit te voeren. Deze eenvoudige taak om contact op te nemen met de bank van je potentiële klant kan belangrijke informatie onthullen over hun relatie met de bank. Het zal ook onthullen hoe ze hun account door de jaren heen hebben onderhouden. Dit proces wordt een achtergrondcontrole van je potentiële klant genoemd. Het zal je helpen een betere beslissing te nemen of je wel of niet zaken met hen moet doen.

Gebruik meerdere kanalen om contact op te nemen met je debiteuren

Om je schulden van klanten terug te vorderen, is het belangrijk dat je alle middelen in het werk stelt om hen te bereiken, vooral wanneer ze vermijden bereikt te worden. In het elektronische tijdperk van vandaag kun je e-mails en berichten op sociale media verzenden. E-mail kan echter gemakkelijk worden begraven in een inbox. Het is dus noodzakelijk dat je extra middelen inzet om je debiteuren te bereiken. Het kan helpen om je debiteuren op meerdere telefoonlijnen te bellen om er zeker van te zijn dat ze weten dat je je geld terug wilt. Debiteuren kunnen lastig zijn en voelen zich te ontspannen bij het terugbetalen van hun schulden, dus het is noodzakelijk om op alle mogelijke manieren contact op te nemen om hen aan hun schuld te herinneren.